Entitats en xarxa - Sant Cugat Entitats - Inici

Acte

19/10/2019
Esport
Grup Muntanya | El Talló i Puig Ou (Alta Garrotxa)

Data: Dissabte 19 d’Octubre

Lloc:  Coll de Bucs (Sant Miquel de la Pera)-Puig Ou-Talló i Àrea de la Pera. (Alta Garrotxa)

Interès geogràfic: Els dos cims tenen una panoràmica de 360º amb vistes a altres serres d’interès (El Canigó, El Taga, Puig Estela, Costabona, Comanegra, Puigsacalm, Bassegoda, El Ferran, etc). Fagedes i arbres monumentals.

Descripció de la sortida:

L’excursió comença entre el punt 19-20 km de la carretera local que uneix Oix amb Beget GIV-5221, just després de passar el Coll de Bucs, on l’autocar ens deixarà en un descans a mà dreta de la carretera per agafar una pista forestal. Seguirem les marques verdes i taronges fins arribar a les ruïnes d’un antic mas (Reclusanys). Continuem en direcció Oest fins arribar al Portell de les Roques-Tubert on començarà l’atac al cim de Puig d’Ou amb vistes a tota la Vall de Bac. Un cop fet cim, continuarem el descens fins a la Font de Reclusanys-naixement del Torrent de Porreres- on comença una nova ascensió, aquest cop, cap al cim del Talló. Ja de tornada, baixarem per un sender en direcció la Collada del Faig per visitar una esplèndida fageda amb arbres monumentals, entre els quals, es troba el Faig del Talló amb 1,70m Ø. Seguirem amb una forta baixada que ens portarà a la cruïlla de la Collada del Portal i del Coll Sagardi i tombaren cap a l’Est en direcció l’Àrea de la Pera fins al Coll del Salomó on es situa el pàrquing veïnal de Pera (Montagut i Oix) i ens recollirà finalment l’autocar. Hora i lloc de sortida: 7.00 h del CAP de Sant Cugat. Compartint autocar amb grup Pas a Pas.

Hora prevista de tornada: 20.00 h

Desnivell: + 795m  / - 732m

Distància: 14 km aprox

Temps de caminada:  6 h aprox incloent menjar.

Dificultat tècnica: mitja

Dificultat física: mitja

Vocal: Sonia Moreno.

Hora sortida. 7.00h del Cap del carrer la mina.