Entitats en xarxa - Sant Cugat Entitats - Inici

Esport
Grup Marmota | El Puig del Far CANCEL·LADA

Data:  Diumenge 25 d'Octubre de 2020

Lloc:  El Puig del Far (Espai Guilleries-Savassona)

Descripció de la sortida:  Seguint el sender SL-C 122, pujarem a esplèndids miradors i visitarem les masies de Vilanova de Sau.

Hora i lloc de sortida:  8:00 hs, dels cinemes de Sant Cugat (davant luditori)

Hora prevista de tornada:  14:30 hs

Itinerari de la sortida:  Anirem en cotxes per l'AP-7 sentit Girona i sortirem a la C-17 fins a Vic. Agafarem la C-25 sentit Girona fins a la sortida 187 i, per l'N-141d que travessa Folgueroles, arribarem a Vilanova de Sau. Deixarem els cotxes a l'Àrea d'esplai dels Vernets de Ca la Marta.

Des dels Vernets de Ca la Marta (515 m) pujarem a Vilanova (558 m), on trobarem l'església de Santa Maria, en un indret plàcid del poble. Sortirem d'aquest per un corriol que segueix el sender SL-C 122 (coincidint amb els GR 2 i GR 151). Després d'unes pistes planeres entrarem a un bosc i pujarem un corriol. Gairebé a dalt, farem un extra a buscar un mirador per sobre de l'espectacular Roca Falconera. Tornats, trobarem el Pla de Santa Margarida, la bassa de Sabaters i les ruïnes de l'església romànica de Santa Margarida d'Ardola. Un darrer tram de pujada entre grans blocs i balmes ens portarà al mirador del Puig del Far (826 m), espectacular atalaia on gaudirem de vertiginoses vistes circulars. Un curt i ràpid descens ens portarà a la bassa de Santa Margarida. Pel GR 151 anirem a la roca del Migdia (761 m), amb un seguit de miradors espectaculars sobre el Pantà de Sau. Retornant a la bassa, baixarem pel Corriol del Cargol i anirem veient diferents masies fins a arribar a l'Àrea d'esplai i als cotxes (515 m).

Viatge en:  Cotxes particulars (despeses compartides)

Avís:  Els miradors no tenen baranes. No ens hem d'apropar massa als penya-segats i haurem de fer-ho amb molt de compte.

Desnivell:  +/- 500 m

Distància:  10,5 km

Durada:  4 h

Dificultat tècnica:  Baixa

Dificultat física:  Mitjana

Material necessari:  Calçat adequat, bastons i aigua. Interessant portar prismàtics.