Entitats en xarxa - Sant Cugat Entitats - Inici

23/10/2021
Esport
Senders | Camí dels Nyerros: 4a etapa, de Castellcir a Centelles

Data:  Dissabte 23 d'octubre.

Lloc:   Parada del Bus davant del CAP.

Descripció de la sortida:

Itinerari de la sortida: Sortirem de Castellcir, en direcció a la Torrassa (restes historico-arqueològiques), per pista fins que ens aproparem al Serrat del Colom (851 metres); una mica mes tard passarem per Casanova del Castell on girarem en una corva molt pronunciada a la nostra dreta. Seguirem pel Pla de la Burga fins a Sant Martí de la Roca i el Castell de la Popa (ja que te forma de Vaixell); Parada d'uns 15 minuts.

Continuarem l'excursió per pista  en alguns trams corriol fins al Collet de la Rovira de Cerdans, abans d'arribar a la Masia, farem un gir a la dreta per pista que la deixarem mes tard fent un gir d'uns 180º a l'esquerra; aqui comença un corriol que ens portarà a la cinglera on a part d'unes magnifiques vistes, podrem veure les restes del Castell de Sant Martí de Centelles. Mes endavant baixarem per uns petits graons i arribar a la base del Castell, on farem una petita parada de 15 minuts per descansar o fer una mica el tafaner pel Castell.

Seguirem per un coriol per una zona obaga, fins anar a buscar la pista que baixa de la Masia de la Rovira del Cerdans; anirem baixant per la mateixa amb bones vistes, fins al Pujol i mes tard anar a la carretera C-1413b (Sant Quirze Safaja-Centelles), que la seguirem uns metres per girar a l?esquerra per la pista que va a la planta de residuos i al Pla de la Garga on a estones esta mig enquitranada fins a la mateixa planta, nosaltres farem un gir a l?esquerra fins arribar-nos a la casa de la Familia d'Ildefons de Cerdà, on va viure algunes etapes de la seva vida. Parada per si de cas esta oberta donar-li una petita visita a les dependencies exteriors.

Continuarem la caminada fins a unes lineas electriques que baixarem per un corriol poc definit i anar a una pista on girarem a la dreta en direcció a L'Ollic, abans d'arribar seguirem pel camí de l'esquerra, mes endavant anirem per un corriol en direcció a la riera, passant per unes grans llosses i mes tard la creuarem fins a una pista on farem un parell de cruïlles per tal d'evitar el asfalt fins a l'entrada de Centelles, on donarem per acabada aquesta etapa.

Hora i lloc de sortida: 7.35 h del matí. A la parada del bus davant del CAP.

Hora prevista de tornada: 17.30 h.

Desnivell: +550/-800 mts.

Distància:  19.700 quilometres.

Temps de caminada: 6 h 15 min; incloent les parades i dinar.

Dificultat tècnica: Mitjana/Baixa.

Dificultat física:  Mitjana.

Material necessari: Mascareta, Gel higienizant, Botes o Calçat de Muntanya, Paravents, Aigua, Fruits Secs, alguna Peça de Fruita, Esmorzar i Dinar.

Preu soci:  18 euros fins al dia 18; 20 euros del 19 al 22. Preu no soci: 26 fins el dia 18; 28 euros del 19 al 22.

Vocal:  Josep M.ª Bordas.

Correu electrònic: josebordas@gmail.com.

Viatge en: Autocar.

Assegurança d'accidents obligatòria. Llicència A de la FEEC o assegurança equivalent del CMSC.