CURS ON LINE
En aquest curs ens aproximarem a l'estudi dels orígens humans, des de la troballa dels primers fòssils als primers ancestres. Descobrirem que té de peculiar la evolució de les especies humanes i qui eren aquells i aquelles amb els que compartim l'arbre genealògic. Quin aspecte tenien?
Que feien? Per on es movien?. Un curs plegat de curiositats, sorpreses i noves informacions que ens ajudaran a entendre el llegat heretat dels nostres ancestres.
El curs serà impartit per Aida Romera, professora d'arqueologia a la universitat de la Ciutat de Nova York amb la col·laboració del Club Muntanyenc Sant Cugat.
Inici 26 de març, cloenda 14 maig (2 i 23 d'abril festa)
Horaris: Divendres, 18:00 (1h30m)
Preu: 15 eur sessió (12 eur socis)/ 75 eur el curs (63 eur socis)
Divendres 26 de març
Ø Introducció: Repassant els orígens sobre l'estudi de la prehistòria, antiquaris, fòssils i primers pensaments científics
Divendres 2 d'abril
Ø Setmana Santa, festa
Divendres 9 d'abril
Ø Els orígens humans: primers passos
Divendres 16 d'abril
Ø Primers indicis d'humanitat: cultura material i primeres migracions
Divendres 23 d'abril
Ø Sant Jordi, festa
Divendres 30 d'abril
Ø Els primers pobladors Europeus: Atapuerca i els Neandertals
Divendres 7 de maig
Ø Els primers humans moderns: explosió artística
Divendres 14 de maig
Ø El Mesolític: adaptar-se a un mon descongelat.